Medewerker Communicatie

Standplaats:
Utrecht
Startdatum:
01.07.2018
Einddatum:
30.11.2018
Uren per week:
24

Communicatiemedewerker 24 uur (vervanging zwangerschapsverlof 1 juli – 30 november)

 Het CIZ
Het Centrum indicatiestelling zorg (CIZ) beoordeelt sinds 2015 of mensen recht hebben op zorg vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). Dit gebeurt onafhankelijk en objectief, naar richtlijnen van het ministerie van VWS. Het CIZ bestaat sinds 2005, eerst als Stichting en met de invoering van de Wlz als moderne ZBO. De organisatie heeft circa 600 medewerkers, en heeft vestigingen in Amsterdam, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht (hoofdkantoor) en Zwolle.
Iedereen in de organisatie werkt volgens het inrichtingsprincipe Operationeel Zelfstandige Teams (OZT’s), waarin medewerkers de ruimte krijgen om - in samenspraak met hun teamleden - hun werk zelf zó in te richten dat de beoogde resultaten worden bereikt.
Het CIZ vindt het daarnaast belangrijk dat (nieuwe) medewerkers werken vanuit ‘bezieling’ van binnenuit: in de vorm van eigen keuzes en autonome drijfveren. Met daarbij één uitgangspunt: de klant staat centraal.

Communicatieteam
Wij werken binnen het CIZ vanuit een gedragen visie op communicatie en een goed besef van de toegevoegde waarde voor de organisatie. We ondersteunen de directie, regiomanagers, onderzoekers en andere collega’s in het zo optimaal mogelijk communiceren van hun boodschap. Onze primaire ambitie is het zorgen voor een positieve klantbeleving.
Als communicatiemedewerker kom je te werken op het hoofdkantoor in Utrecht.
Het team communicatie bestaat vooralsnog uit drie medewerkers: twee (senior) communicatieadviseurs en een communicatiemedewerker. Het communicatieteam valt onder de manager Analyse & Advies.

Wat ga je doen
Samen met de rest van het communicatieteam, lever je een belangrijke bijdrage aan de communicatie richting cliënten, stakeholders en de interne en corporate communicatie. Je concrete werkzaamheden bestaan uit het verzorgen van de productie en redactie van communicatiemiddelen.

Onder andere:

  • Webredactie
  • Nieuwsbrieven maken en de redactie hiervan
  • Social media
  • Aansturen externe partijen (webbouwer, vormgever, drukker, etc.)
  • Bewaken huisstijl
  • Offertes opvragen
  • Teksten schrijven en/of redigeren (brieven, nieuwsberichten, webteksten, etc.)
  • Maandrapportages maken van (online) communicatiemiddelen
  • Bewaken planning


Ondersteunen van de inhoud en organisatie van communicatieprojecten

  • Meedenken over inhoud, aanpak, vorm en uitvoering van communicatieprojecten
  • Ondersteunende werkzaamheden voor (senior) communicatieadviseurs

Je werkt nauw samen met je communicatiecollega’s en haalt daarnaast inhoudelijke informatie op bij andere collega’s.

Wat vragen wij
Je hebt HBO werk- en/of denkniveau met een relevante opleiding en ervaring in de communicatie. Je beschikt over een grote mate van zelfstandigheid, analytische vaardigheden en besluitvaardigheid.

Je krijgt te maken met veel verschillende visies en meningen. Je laat je daardoor niet uit het veld slaan en kan goed de voors en tegens tegen elkaar afwegen. Complexe materie maak je je snel eigen. Je hebt uitstekende kennis van de Nederlandse taal. Je schrijft foutloze teksten. Je werkt nauwkeurig. Beschikt over een dosis doorzettingsvermogen. Je vindt het prettig om samen te werken en bent je bewust van bestuurlijke en politieke verhoudingen.

Verder heb je ervaring met:

  • Het werken met een CMS (bij voorkeur Joomla)
  • Nieuwsbriefprogramma zoals MailChimp, Spotler, Copernica
  • Social media waaronder Twitter, Facebook, LinkedIn, Hootsuite (of vergelijkbaar platform) en de analyse daarvan
  • Webanalytics programma (bij voorkeur Piwik (Matomo))

Je werkdagen zijn in overleg maar bij voorkeur ben je op dinsdag en donderdag op kantoor.
Je bent een groot deel van de zomer beschikbaar.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten